BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 24 Mei 2012

My New Job

Assalamualaikum guys. Haha. Buat kali ke-10, blog aku ni bersawang, so hari ni, baru aku nk bergotong royong bersihkan sawang2 ni. hehe. :P


Hari ni, tergerak hati plak nk post entry baru utk blog ni. Hehe. Ok. Let's straight to the point. Dari tajuk tu, mmg ya. Aku ada pekerjaan baru. Just part-time utk sementara waktu. Sementara tk busy utk mengajar music kt sekolah, aku mengambil peluang dri menjadi seorg educator, kepada seorg performer. Aku di beri peluang oleh junior band sek aku, utk bermain dengan satu kumpulan pergendangan yg fantastic, diberi nama Drum X Line. Kumpulan ini pada asalnya adalah kumpulan yg berasaskan Stomping (menggunakan tong sampah, baldi atau pape saja, asalkan berbunyi bila d ketuk). Cuma baru2 ini, mereka di limpahi rezeki dgn byk jemputan utk bermain di majlis2 kerajaan, swasta mahupun individu. Kini, cara permainan mereka berkembang dari stomping kepada drumline, iaitu menggunakan full set marching percussion (seperti KLDC & BHP). :)


Mmg kumpulan ini, baru sahaja d tubuhkan, tp, aku dh nmpk akan potensi utk mereka berkembang maju. Apa yg menjadi halangan bg mereka adalah kewangan. Buat masa ini, masih mengharapkan ehsan meminjam alatan dari pancaragam sekolah2 d sekitar Klang & KL. Tp, aku percaya satu hari nnti, mereka pasti akan berjaya utk mendapatkan alatan mereka sendiri jika d teruskan kegigihan mereka ini. I'allah. Allah akan tunjukkan jalannya utk maju. :)


Now, let me introduce you guys with the current members of Drum X Line @DXL.





*From right to left :- Me (Bass Drum), Wawie (Bass Drum), Fit (Snare Drum), Ziela (Snare Drum), Isma (Cymbal) & Guyung (Tenor Drum). :)

P/S: Gambar ni, di ambil time function Sambutan ulang tahun UMNO ke-66 kt Stadium Bukit Jalil. This is my first finction with these guys. :)

Minggu ni & minggu depan, DXL fully booked utk event2 time hujung minggu. Alhamdulillah atas rezeki dari-Nya. Skrg ni, aku makin rasa seronok bermain dgn dorg. Harapnya, lepas je aku abizkan study aku kt UiTM, leh lah aku terus beri komitmen utk band ni. Dh rasa penat dh study ni. Rasanya, tkkn sambung degree. Umur pun dh tua, bila je lh aku nk abz belajar kalau mcm ni. Hehe.

Well, itu je rasanya utk entry ini. I'allah akan ada next entry lg dlm masa terdekat ni. Stay tuned. Hehehe. :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan